Agnieszka Żbikowska, Wydział Finansowo-Budżetowy Starostwa Powiatowego w Mławie, ul.Reymonta 6, tel. 23 654 30 75
Wydział Finansowo-Budżetowy
Dane teleadresowe
Starostwa Powiatowego w Mławie, ul. Reymonta 6
Dane kontaktowe
tel. +48 (23) 654 30 75 w. 321
Dyrektor Wydziału, Skarbnik Powiatu - Mariola Rostkowska, tel. +48 (23) 655 29 07
Zastępca Dyrektora Wydziału - , tel. +48 (23) 655 29 10
Do zakresu działania Wydziału Finansowo-Budżetowego należą sprawy związane z opracowywaniem projektu budżetu Powiatu, zapewnieniem obsługi finansowo-księgowej Starostwa, organizacja i nadzór w zakresie prawidłowości prowadzenia rachunkowości przez jednostki organizacyjne Powiatu, sporządzanie sprawozdania z realizacji zadań budżetowych.
Wydział Finansowo-Budżetowy realizuje zadania z zakresu:
opracowania projektu budżetu powiatu oraz układu wykonawczego;
opracowania planu finansowego Starostwa;
planowania środków budżetowych na finansowanie inwestycji oraz programów wieloletnich;
ustalania wydatków na finansowanie zadań powiatu powierzonych jednostkom samorządu terytorialnego oraz uwzględniania planowanych kwot dotacji w projekcie budżetu;
nadzoru oraz udzielania instruktażu w sprawach opracowania planów finansowych jednostek organizacyjnych powiatu;
przygotowania propozycji zmian budżetu;
nadzoru nad gospodarka finansową jednostek organizacyjnych powiatu;
opracowania okresowych analiz oraz ocen realizacji budżetu powiatu w powiązaniu z zadaniami rzeczowymi;
dokonywania zamierzonego podziału środków finansowych, oraz przekazywania ich na rachunki bieżące jednostek finansowanych z budżetu powiatu;
sporządzania sprawozdań finansowych z wykonania budżetu;
prowadzenie spraw dotyczących zaciągania kredytów i pożyczek;
prowadzenie rachunkowości budżetu powiatu oraz Starostwa Powiatowego;
prowadzenia ewidencji księgowej dochodów i wydatków starostwa i budżetu powiatu;
prowadzenia ewidencji wartościowej środków trwałych;
bieżącej kontroli równowagi budżetowej i informowanie Starosty o stanie środków;
skreślony;
obsługi finansowej wydatków osobowych i rozliczeń z nimi związanych;
prowadzenia wymaganej dokumentacji ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego;
zapewnienia terminowej egzekucji należności powiatu dotyczącej najmu, dzierżawy, wieczystego użytkowania, trwałego zarządu, sprzedaży majątku i Skarbu Państwa w zakresie prowadzenia gospodarki nieruchomościami;
prowadzenia obsługi kasowej Starostwa;
dokonywania wyceny i ustalania ewentualnych różnic inwentaryzacyjnych;
opracowywania projektów przepisów wewnętrznych z zakresu prowadzenia rachunkowości;
sporządzania sprawozdań z zakresu prowadzonej ewidencji finansowo-księgowej;
obsługi kredytów i pożyczek zaciągniętych przez powiat oraz współpracy z bankami;
zgłaszania do ubezpieczenia i wyrejestrowywania z ubezpieczenia pracowników Starostwa oraz zleceniobiorców;
prowadzenia rozliczeń z jednostkami organizacyjnymi w zakresie podatku naliczonego i podatku należnego dotyczących scentralizowanego podatku VAT dla powiatu;
nadzoru nad prawidłowością składanych deklaracji częściowych VAT oraz przesyłanego Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) przez jednostki organizacyjne objęte centralizacją VAT;
terminowego regulowania zobowiązań wobec podmiotów publiczno-prawnych (Urząd Skarbowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Powiatowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
autor lub odpowiedzialny za treść: Agnieszka Sulewska
data wytworzenia: 2018-03-28
opublikował: Joanna Marcinkowska
data publikacji: 2003-06-27 08:51
zmodyfikował: Joanna Marcinkowska
ostatnia modyfikacja: 2023-02-07 12:55
Rejestr zmian
zmieniono 2012-11-16 12:44 przez Agnieszka Żbikowska
zmieniono 2012-11-16 12:46 przez Agnieszka Żbikowska
zmieniono 2017-05-18 10:13 przez Administrator Systemu
zmieniono 2017-08-08 11:39 przez Administrator Systemu
zmieniono 2023-02-07 12:53 przez Joanna Marcinkowska
zmieniono 2023-02-07 12:55 przez Joanna Marcinkowska